New User Welcome Pack: Account Verification (eKYC) Holder
Frequently Asked Questions
1. What do I get with being an eKYC holder offer?
Verifying your eWallet account allows us to prevent your account from unauthorised transactions with our Money-back Guarantee. It also increases your wallet size from RM200 to RM20,000 as a user.
2. What are the requirements for a user to be eligible to become an eKYC holder?
During the Account Verification (eKYC) process, a user is required to provide the following information;
(a) full name
(b) ID number
(c) address
(d) date of birth
(e) nationality
(f) occupation type
(g) name of employer or nature of self-employment or nature of business
(h) contact number
(i) purpose of transactions
3. How do I verify my account to become an eKYC holder?
A user can verify his or her eWallet account by tapping on ‘Account Verification’ on the profile page of the app
a. For Malaysians, you’re able to use either MyKad or MyTentera for eKYC
b. For Malaysian Permanent Residents and other nationality, please use your passport
4. I am not able to sign up as an eKYC holder, what can I do?
Please reach out to our careline at https://tngd.my/careline-webform or +603-5022 3888 with all relevant information and screenshot.
New User Welcome Pack: Pengeshan Akaun (eKYC)
Soalan Lazim
1. Apakah yang saya dapat dengan tawaran pemegang eKYC?
Mengesahkan akaun eWallet anda membolehkan kami menghalang akaun anda daripada transaksi yang tidak dibenarkan dengan Money-back Guarantee kami. Ia juga meningkatkan saiz dompet anda daripada RM200 kepada RM20,000 sebagai pengguna
2. Apakah bukti-bukti perlu untuk pengguna layak menjadi pemegang eKYC?
Semasa proses Pengesahan Akaun (eKYC), pengguna dikehendaki memberikan maklumat berikut:
(a) nama penuh
(b) Nombor ID
(c) alamat
(d) tarikh lahir
(e) kewarganegaraan
(f) jenis pekerjaan
(g) nama majikan atau sifat bekerja sendiri atau jenis perniagaan
(h) nombor untuk dihubungi
(i) tujuan urus niaga
3. Bagaimanakah cara saya mengesahkan akaun saya untuk menjadi pemegang eKYC?
Pengguna boleh mengesahkan akaun eWalletnya dengan mengetik pada 'Pengesahan Akaun' pada halaman profil app.
a. Bagi rakyat Malaysia, anda boleh menggunakan sama ada MyKad atau MyTentera untuk eKYC
b. Bagi Penduduk Tetap Malaysia dan warganegara lain, sila gunakan pasport anda
4. Saya tidak dapat mendafter sebagai pemegang eKYC, apa yang boleh saya lakukan?
Sila hubungi talian penjagaan kami di https://tngd.my/careline-webform atau +603-5022 3888 dengan semua maklumat dan tangkapan skrin yang berkaitan.